Loading

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι δημιουργοί για τη χρήσιμη ενημέρωση περιεχομένου της Google

Πριν από ένα περίπου μήνα η Google ανακοίνωσε το «Helpful Content Update» στον αλγόριθμο της με σκοπό να επιβραβεύσει στα αποτελέσματα των αναζητήσεων το περιεχόμενο που είναι φτιαγμένο για να βοηθά πραγματικά τους χρήστες και να υποβαθμίσει το χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο που είναι φτιαγμένο με βασικό σκοπό τις επισκέψεις από τις μηχανές αναζήτησης.

Για να το πετύχει αυτό η Google ελέγχει διαρκώς τα websites, καινούργια και παλαιά, για να δει εάν έχουν περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας και σε τι ποσοστό, με τη βοήθεια μοντέλων machine learning.

Εάν εντοπίσει υψηλά ποσοστά χαμηλής ποιότητας περιεχομένου τότε στέλνει ένα σήμα στο αλγόριθμο ο οποίος σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες αποφασίζει εάν θα υποβαθμίσει ΟΛΟ το website.

Αυτό είναι το σημαντικό γιατί η υποβάθμιση θα γίνει συνολικά στο website και όχι μόνο στις σελίδες με το χαμηλής ποιότητας περιεχόμενο.

Το βασικό ερώτημα που τίθεται είναι τι είναι καλό και ωφέλιμο περιεχόμενο για τους χρήστες και τι όχι.

Μην περιμένετε οδηγίες του στυλ «πρέπει να έχει πάνω από 1000 λέξεις», «X φορές τις λέξεις κλειδιά» γιατί αυτά δεν ισχύουν. Το έχει δηλώσει η Google ξεκάθαρα.
Το θέμα είναι αρκετό σύνθετο και χρειάζονται πολλά posts για να το προσεγγίσω. Πάντως η Google μας δίνει κάποιες κατευθύνσεις για το τι είναι ωφέλιμο περιεχόμενο καλώντας μας να απαντήσουμε με ειλικρίνεια σε ερωτήματα όπως:

  1.  Το κοινό στο οποίο απευθύνεσαι θα έβρισκε το περιεχόμενο χρήσιμο εάν έρχονταν απευθείας στο website σας
  2.  Κάποιος ο οποίος θα διάβαζε το περιεχόμενο σας θα αισθάνονταν ότι έχει μάθει αρκετά για το συγκεκριμένο θέμα για να πετύχει αυτό που θέλει;
  3.  Είναι εμφανές από το περιεχόμενο ότι αυτός/η που το έφτιαξε έχει προσωπική εμπειρία και γνώση του αντικειμένου (για παράδειγμα ότι έχει χρησιμοποιήσει ο ίδιος το προϊόν για το οποίο κάνει review ή έχει επισκεφθεί την περιοχή που σχολιάζει)

Αντίστοιχα υπάρχουν και ερωτήματα για το μη ωφέλιμο περιεχόμενο όπως:

  1. Φτιάξατε το περιεχόμενο με βασικό σκοπό να προσελκύσετε επισκέπτες από τις μηχανές αναζήτησης και όχι να απευθυνθείτε στο κοινό σας ;
  2. Γράφετε για πολλά και διάφορα θέματα ελπίζοντας ότι κάποια από αυτά θα εμφανίζονται ψηλά στις αναζητήσεις
  3. Αισθάνονται οι αναγνώστες του περιεχομένου σας ότι πρέπει να κάνουν νέα αναζήτηση για να βρουν καλύτερες πληροφορίες από τις δικές σας;
  4. Χρησιμοποιείται εκτεταμένα διάφορα εργαλεία αυτοματοποιημένης παραγωγής περιεχομένου (και AI);
  5. Γράφετε άρθρα με συγκεκριμένο αριθμό λέξεων γιατί ακούσατε ότι η Google τα προτιμά;

Το update αυτό είναι ένα από τα πολλά που έχει κάνει η εταιρία τα τελευταία χρόνια για να βελτιώσει τα αποτελέσματα που παρουσιάζει στις αναζητήσεις όμως στην προκειμένη περίπτωση το μήνυμα και η στόχευση της Google ήταν περισσότερο ξεκάθαρη από κάθε άλλη φορά. Γι’ αυτό όλοι όσοι παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις με την Google περιμέναμε «τρικυμία». Προς το παρόν δεν έχει συμβεί κάτι συνταρακτικό χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα συμβεί αργότερα.

Προτείνω να κάνετε ένα συστηματικό Content Audit για να αξιολογήσετε το περιεχόμενο σας και να δείτε εάν πρέπει να αφαιρέσετε ή να αναβαθμίσετε κάποια κείμενα, κάτι το οποίο θα πρέπει να γίνει ούτως ή άλλως κατά την άποψη μου.

To update αυτό αφορά αρχικά τα αγγλικά το οποίο μας δίνει λίγο περισσότερο χρόνο για κάνουμε τις όποιες κινήσεις απαιτούνται.

Tο link στο άρθρο της Google με όλα τα ερωτήματά και τις οδηγίες.
Η ανακοίνωση της Google: https://developers.google.com/…/08/helpful-content-update

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Awesome Works
Awesome Works

Related Posts

Η Εταιρία

Είμαστε η GFD Web Brain, μια δημιουργική, καινοτόμα εταιρία δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου, για κάθε είδους επιχείρηση ή οργανισμό.

Τηλεφωνικό Κέντρο
Χρήσιμα
metasximatismos