Loading

Ποτέ δεν έχεις σκεφτεί γιατί παρατηρούμε όλο και περισσότερες ομοιότητες μεταξύ σωμάτων και προσώπων καθημερινά;

Γιατί όλοι φαίνονται να έχουν τα ίδια λευκά δόντια, τα ίδια γεμάτα και λαμπερά χείλη, τα ίδια τέλεια μαλλιά και τα ίδια τατουάζ;

Γιατί συχνά νιώθουμε πως διαφορετικά πρόσωπα επαναλαμβάνουν τα ίδια και τα ίδια, με κοινή γλώσσα ανάλογα με τη θεματική;

Γιατί αναδύονται σχεδόν πανομοιότυπες celebrity προσωπικότητες;

Γιατί όλα τα πιάτα και τα ποτά φαίνεται πλέον να έχουν παρόμοια αισθητική;

Γιατί δεν μπορούμε να ξεχωρίσουμε ανάμεσα σε ακριβά και φθηνά ρούχα; Γιατί τα καφέ σε όλο τον κόσμο σχεδιάζονται με τη φιλοσοφία της αποτελεσματικότητας στο Instagram;

Γιατί φανταζόμαστε τα σπίτια μας με περισσότερα ξύλινα έπιπλα, βιομηχανικά φωτιστικά και πάντα καθαρό, περιποιημένο και άδειο;

Η σύζευξη του φυσικού και του ψηφιακού κόσμου μας έχει φέρει αντιμέτωπους με μια νέα κοινωνιολογική πραγματικότητα, η οποία διερευνάται από επιστήμονες – ιατρούς και δημοσιογράφους εδώ και δύο δεκαετίες.

Πρόκειται για τις επιπτώσεις του αλγορίθμου, μια συνθήκη ομοιογένειας που επιφέρει σημαντικές κοινωνικές και πολιτισμικές αλλαγές στην καθημερινότητα σχεδόν όλων των ανθρώπων και των δραστηριοτήτων τους. Παρά την ποικιλομορφία στην κουλτούρα, τα βιώματα και το υπόβαθρο, υπάρχει ένα κοινό, και αυτό είναι η πρόσβαση στο διαδίκτυο και η αλληλεπίδραση με τον αποκεντρωμένο αλγόριθμο.

Στόχος είναι η δημιουργία και η επιβράβευση της μεγαλύτερης θέασης και αλληλεπίδρασης με το μεγάλο “παράδειγμα”, δηλαδή το εκάστοτε συμπεριφορικό και καταναλωτικό μοντέλο, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί από τον αλγόριθμο, ώστε να περιγράψει τον κόσμο και να πείσει τους χρήστες πως είναι ακριβώς έτσι και να δράσουν αντίστοιχα.

Ενδεχομένως κάποιοι θα υποστήριζαν πως αυτές οι τάσεις στην πραγματικότητα δεν είναι παρά η επικράτηση της μόδας και υπήρχαν και στο παρελθόν, αλλά με μια διαφορά.

Στον αναλογικό κόσμο, ο στόχος ήταν να αναζητήσεις εσύ την πληροφορία, να κινηθείς ο ίδιος μέσα στον χώρο και να ανακαλύψεις τις τάσεις. Στον ψηφιακό κόσμο, η διαδικασία είναι αντίστροφη.

Όλο το περιεχόμενο έρχεται σε εσένα από την πρώτη μέρα που χρησιμοποιείς μια συσκευή και μια υπηρεσία. Δοκιμάζεσαι συνεχώς, αξιολογείσαι και επαναπροσδιορίζεσαι μέχρι να βρεθεί ο βέλτιστος τρόπος που θα αυξήσει την αλληλεπίδραση και την κατανάλωση.

Όλες οι τεχνολογικές εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης επικεντρώνονται πάνω σε αυτό και η φιλοσοφία των “AI βοηθών” δεν είναι τίποτα περισσότερο από έναν πιο οργανωμένο και εξελιγμένο αλγόριθμο που αυτοματοποιεί την εμπειρία μας και γνωρίζει πολλά περισσότερα από εμάς πριν καν τα συνειδητοποιήσουμε.

Το τι σημαίνει αυτό για την πολιτισμική ποικιλομορφία και τις διάφορες κοινωνιολογίες που αναπτύχθηκαν σταδιακά είναι απλό.

Είναι ένα πεδίο φαινομενικά περίπλοκο, εξαιρετικά επιταχυνόμενο, αλλά ταυτόχρονα πολύ πιο εύκολα κατανοήσιμο και προσβάσιμο για όσους κατακτήσουν τα εργαλεία για την ερμηνεία του.

αλγόριθμος,ομοιογένεια,ψηφιακός κόσμος,τεχνητή νοημοσύνη,πολιτισμική ποικιλομορφία,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Awesome Works
Awesome Works

Related Posts

Η Εταιρία

Είμαστε η GFD Web Brain, μια δημιουργική, καινοτόμα εταιρία δημιουργίας ψηφιακού περιεχομένου, για κάθε είδους επιχείρηση ή οργανισμό.

Τηλεφωνικό Κέντρο
Χρήσιμα
metasximatismos